top of page

סגירת מרפסת - עשה ואל תעשה

עודכן: 7 באפר׳ 2020

מתכננים לסגור מרפסת שמש? תקראו את זה!

בזמן שאת מרבית יומנו מחוץ למקום העבודה, אנו מעבירים בין קירות הבית, אין ספק שיציאה למרפסת או גינת הבית היא רגע של ברכה ביום שגרה סוער. בתקופות רבות לאורך עונות השנה הישיבה במרפסת הבית היא ברכה של ממש. וכמו כל חדר פנימי בבית המגורים, גם את המרפסת ניתן לאבזר ולעצב ליצירת מקום מהנה וכייפי לזמן פנאי איכותי עם המשפחה.






בין אם זה לאכול בחוץ עם המשפחה והחברים, לקרוא ספר טוב או את העיתון היומי, לעבוד או לשחק במחשב הנייד, אין כמו לעשות את כל אלו קרוב לטבע במרפסת המעוצבת והמוצלת בבית. אנשים רבים בעלי מרפסות מרווחות ומוצללות היטב מספרים כי במקרים רבים הם מעדיפים את הפיקניק המשפחתי או עם החברים במרפסת ביתם על האפשרות של לצאת אל הפקקים המייגעים וישיבה בפארקים השונים.

הטרנד החדש לחוויה משפחתית מחוץ לבית – מרפסת פתוחה, הודות לחוק המרפסות נבנית בכל דירה חדשה כמעט בישראל. אך מה עושים אם המרפסת אותה מציע הקבלן אינה מעוצבת ומושכת במיוחד? לכל חסרון יש פתרון! ובמחיר של סופ"ש בצימר. ראשית בקשו מהקבלן לרצף את המרפסת בריצוף של הבית כולו, אם כי לשלב מספר מרצפות שונות מאלו שבחדר הסלון. חשוב לא להשתמש בצבעים כהים, מכיוון שהם מתחממים מהשמש. אם תוסיפו דק מעץ, תקבלו חוויה ביתית של צימר בצפון.


אז לאחר שריצפתם, סידרתם את שולחן ומנגל הגז במקומו והמרפסת מוכנה לפתיחת העונה, כעת יש לתת את הדעת על השמש השכיחה בשמי ישראל. כמו בכל סיטואציה בחיי היום יום תחת השמש, יש לשאוף להצללה מקסימלית ויעילה. הכלל הזה עובד גם במרפסת, הצללה חכמה של מרפסת מצננת אותה וכתוצאה מכך גם את סלון הבית שלכם. השמש נכנסת בעיקר בשעות הבוקר, במידה ואתם בצד המזרחי ובמידה ואתם בצד המערבי השמש תגיע בחלקו השני של היום. ללא הצללה מקצועית, הרצון לשבת בערב מול השקיעה או סתם במרפסת הבית יתקל במרפסת רותחת שיקח לה מספר שעות להתקרר והיות מזמינה לבעלי הבית.

בעיה נוספת המוכרת בישראל היא בעונות המעבר, על פניו זה הזמן הטוב ביותר להיות במרפסת ולהנות עם המשפחה והחברים. אך מה קורה בפועל עם השמש הישראלית? כדור הארץ משנה זווית והשמש מצליחה לחדור לשטחה של מרפסת במשך רוב שעות של היום. זה נשמה אבסורד? אז זהוא שדווקא בחגים, עת בה כולם נפגשים יחד והאוויר בחוץ מהנה במיוחד, השמש היא שמגרשת אותנו מהמרפסת הפתוחה והמעוצבת, ועדיין לא הזכרנו את הכנים ממול שנועצים מבטיהם מתוך עניין וסקרנות, מישהו אמר את המילה פרטיות?

על מנת לייצר הצללה מוצלחת, יש להבין שפתרונות כמו רשת הצללה אינם יעילים. במידה ותהיה סגירה מלאה למרפסת הפתוחה, תהיה כניסה חלקית של אוויר מה שיגרום לאפקט של חממה בלתי נסבל. אם בחרתם להתקין פתרונות הצללה ידניים, תאלצו לבצע עבודה מאתגרת יומיומית לפי זמני השמש ועוצמתה לאורך היום. נקודה נוספת למחשבה היא מגורים בשכירות – האינטרס של השוכר הינו לייצר הצללה שהוא יוכל להעביר עמו לבית אחר במידה ויעבור לדירה שכורה אחרת.


סגירת מרפסת בעזרת צל וילון חשמלי סולארי - החל מ- 493 ₪ למטר מרובע


סגירה של פרגולה עם צל וילון זיפ


הצללה למרפסת בעזרת צל וילון בייסיק - החל מ 1,300 ₪ ליחידה


לסיכום, הצללה במרפסת צריכה לענות לצרכים שלכם, תוך שהיא מהווה גורם עיצובי ומשתלם. אין צורך בסגירת מרפסת נגד גשם ורוח, בכל מקרה בזמנים אלו תעדיפו לשבת בבית החמים והנעים. רגע לפני שאתם הופכים את המרפסת למחסן ללא נוף בהצללה מלאה של בדים שונים, בידקו את היעילות והיופי שבסוככי "צלוילון". אנו מציעים מגוון רחב ופורץ דרך של פתרונות הצללה מעוצבים וחכמים, סולריים וחשמליים למרפסת פתוחה, נעימה משמש ומלאה בנוף הנשקף מביתכם.


לקבלת הצעה לסוכך או פרגולה לחצו כאן

311 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

שדרוג הבית עם סגירת מרפסת לקראת חורף 2024

החורף כבר מזמן כאן וככל שחולפים הימים אנחנו מוצאים את עצמינו מתכנסים יותר ויותר בבית החמים והמוגן בשל מזג האוויר המתקרר, הגשמים, הרוחות וכל מה שחורף מבורך מביא בעקבותיו. עבור רבים מאתנו, החורף מקטין א

bottom of page