top of page
  • תמונת הסופר/תשי דוד

טיפים חשובים בעת התקנת וילונות לפרגולה

בין אם אתם שוכרים או גרים בדירה משלכם, כל אחד ואחת יודעים שיש לא מעט היבטים שונים שצריך לקחת בחשבון בעת עיצוב מרחב המגורים. מרהיטים, דרך עיצוב פרגולות אלומיניום, תאורה ועד דקורציה משלימה, כל היבט של עיצוב דורש מחשבה ותכנון קפדניים, כולל התקנת וילונות – המשיכו לקרוא.


קחו בחשבון את כלל אביזרי הווילון ומידותיו

וילונות אמנם מוסיפים אלמנט של אלגנטיות בעיצוב הדירה, אך הם גם נועדו כדי לספק פרטיות ולחסום אור שמש מוגזם. לדוגמה: כאשר מבצעים סגירת מרפסת מזכוכית, ניתן לתלות וילונות להשלמת הפרטיות ולמטרת הצללה נעימה. עם זאת, התקנת וילונות היא משימה הדורשת מיומנות מסוימת ותשומת לב לפרטים, גם אם הפרטים קטנים. לא פעם, דווקא הפרטים הקטנים, כמו למשל סוג מוט הווילון והמכסים שלו (אלו שנמצאים בקצוות המוט) – יכולים לעשות הבדל גדול. לכן, אנחנו ממליצים לבחור בקפידה לא רק את הווילון עצמו, אלא את כלל האביזרים הנלווים אליו. כמו כן, לפני הזמנת התקנת וילונות באופן מקצועי בבית, חובה למדוד את האזור בו הווילון יהיה מותקן. ללא מידות מדויקות, יהיה בעייתי לבחור בסוג הווילון הנכון.


וילונות לפרגולות אלומיניום סגורות או לבית - בחרו בטנה נכונה

בין אם אתם תולים את הווילונות על גבי זכוכיות סגירת מרפסת או בביתכם, וילונות יכולים להיות עשויים משכבה אחת, או לחילופין, מ-2 שכבות ואף יותר. לכן, כדאי לזכור שווילונות עם בטנה יכולים לייצר שכבת בידוד נוספת, מה שמאפשר לווסת במידה מסוימת את הטמפרטורה בחלל. בנוסף, וילונות עם בטנה יכולים ליצור אטימות טובה יותר, מה שמשפר כמובן את הפרטיות בבית. אבל, וזה אבל קריטי, זכרו שככל שמתחת לווילונות יש בטנה עבה יותר, ככה הווילונות יותר יחממו בקיץ. ובקיץ בישראל, זה בהחלט פקטור שחשוב לקחת בחשבון. אם למשל יש לכם פרגולה מאלומיניום עם סגירה, או שמא תרצו לתלות את הווילון בבית, כדאי להתקין בטנה אשר ניתנת גם להסרה במקרה הצורך. אגב, בטנות מסוגים כאלו גם יאפשרו כיבוס, כי הן פריקות (ניתנות לפירוק מאוד בקלות בד"כ).


מס' מילים על ההתקנה עצמה של הווילונות

בין אם על גבי סגירת חורף של פרגולה אלומיניום, או שמא על גבי חלונות הדירה, התקנת וילונות מקצועית מחייבת את השימוש בכלי העבודה הנכונים. מקדחה, ברגים, עוגנים, פלס ועוד, הם רק חלק מהכלים הנדרשים להתקנה. כדי להבטיח התקנה לא רק מקצועית אלא גם זריזה יותר, הקפידו לוודא שאתם מזמינים אנשי מקצוע עם ניסיון בהתקנת סוג הווילונות שלכם. בשורה התחתונה, הזמנת התקנת וילונות באופן מקצועי יכולה להיעשות על ידי כמה אנשי מקצוע שונים. ההמלצה היא לאתר הנדימן להתקנת וילונות בזול, אבל ניתן גם לקבל הצעת מחיר מהחברה אשר ממנה רכשתם את הווילונות (רוב הסיכויים שהיא מציעה גם שירות התקנה).


לסיכום, כמה עולה התקנת וילונות מקצועית?

על מנת לאתר מתקיני וילונות מקצועיים, כל מה שצריך לעשות זה סקר שוק אונליין. סקר השוק לוקח כמה דקות בודדות, כאשר במהלכו תערכו גם השוואת מחירים להתקנת וילונות בכל עיר בארץ. באופן כללי, מחיר התקנת וילונות מקצועית יכול לנוע בין כ-200 – 250 ₪, אם כי במקרים רבים העבודה תתומחר לפי מטרים רבועים. כמו כן, יש לקחת בחשבון שלכל התקנה יש את האופי והמורכבות שלה. לדוגמה, התקנת וילונות בתוך פרגולות אלומיניום סגורות עשויה ליות שונה באופייה מהתקנה בדירה. לאחר שדיברנו על מחיר התקנת וילון, נשאיר אתכם עם טיפ אחרון וחשוב במיוחד. שימו לב, כאשר אתם רוכשים את הווילון הבא שלכם, הקפידו לבחור בווילון שאחר כך יהיה קל ובטוח לגהץ אותו, ובאופן כללי, לתחזקו במהלך השנים הבאות.


10 צפיות0 תגובות
bottom of page