top of page

צל וילון – טרנד עיצובי חדש, סגירת מרפסת וסוככי מסך

עודכן: 23 בדצמ׳ 2019



אחרי שנים ארוכות בהן ראו בה סרח עודף, הישראלים חוזרים לגלות את המרפסת ומחזירים לה את מעמדה כחלק הכי כיפי בבית. אחרי  פינוקים כמו מנגל-גז וג'קוזי מגיע הטרנד העיצובי-טכנולוגי הבא שעתיד לשדרג את מזג האוויר והאווירה בכל מרפסת . תכירו את פתרון ההצללה החכם: הצל וילון


אחד הדברים שמאפיינים את הבנייה החדשה למגורים בישראל, בשני העשורים האחרונים, הן המרפסות שחוזרות והופכות לאלמנט מרכזי. אם במהלך שנות השבעים והשמונים המרפסות היו קטנות במיוחד או שתוכננו, מראש, באופן שיאפשר להפוך אותן לחדר נוסף; מאז פרוץ המילניום המגמה התחלפה ומרפסות חזרו להיות חלק מהנוף.




סגירת מרפסת כחלק מ"לייף סטייל"

ולא סתם חלק מהנוף, מרבית הבנייה החדשה מתאפיינת במרפסות גדולות במיוחד. מרפסות של 10, 14 ואפילו 20 מטר רבוע הן היום חלק מהסטנדרט. זה לקח קצת זמן, אבל בסוף הישראלים הבינו את הפוטנציאל הגלום במרפסת במדינה חמה כמו ישראל. פתאום רואים מרפסות מאובזרות בריהוט גן יוקרתי כמו נדנדות וכיסאות נוח, פינות מדוגמות עם מנגל-גז ובמרפסות הגדולות במיוחד גם ג'קוזי אינו חיזיון נדיר.

אין ספק, המרפסת בהחלט משתלבת כחלק מסגנון החיים של ישראל העכשווית. רק דבר אחד מעיב על החגיגה וליתר דיוק היעדרו של הצל! הפתרון סגירת מרפסת או הצללת מרפסת עבור עונות ה-חורף או הקיץ כך תוכלו להינות מהשהייה במרפסת כל עונות השנה



יש לכם נוף לים, יש לכם בעיה

מרפסת שנהנית מנוף פתוח לים היא חלום נחשק עבור רבים, אבל מי שכבר יש לו מרפסת שמש כזאת יודע שלא הכול ורוד. אם המרפסת שלכם פונה לים, ברוב המקרים מדובר במרפסת שפונה לכיוון מערב.

אם בניתם על ערבים רומנטיים בהם תוכלו ליהנות משקיעות קיץ עם כוס יין ביד, כנראה שתיגמלו מההרגל הזה מהר. בזמן השקיעה מרפסת מערבית כבר נמצאת במצב צבירה של כבשן.

כן, עקב אכילס של רנסנס המרפסות שאנו חווים זו השמש הישראלית הישירה והאכזרית. מרוץ החימוש לפתרונות הצללה יצא לדרך וזה לא היה קל. רשתות הצל נתנו פתרון חלקי, אבל הן נוטות להסתבך ובמונחים של עיצוב מדובר בסוג של אסון ויזואלי. החמור מכול, בימים שהאוויר עומד רשתות צל הופכות את המרפסת לסוג של חממה. לא כיף. הפרגולה כבר הסתמנה כפתרון יותר יציב ואלגנטי, אבל בשביל להקים פרגולה חשמלית צריך היתר מהעירייה וזה תהליך שאורך זמן ועולה כסף.

ושוב פעם הפתרון הוא סגירת מרפסת או הצללת מרפסת על מנת שתוכלו להינות מהמרפסת בעונת ה חורף או קיץ


השמש היא חלק מהפתרון

על רקע זה קל להבין את ההתרגשות שמחולל "צל וילון".

מה זה סוכך מסך צל וילון? ובכן, מדובר במסך הצללה עם מסנן UV שחוסם קרינה מסוכנת ויוצר צל. המסך אינו קבוע ובעזרת מנוע חשמלי שקט ומשוכלל ניתן להרים ולהוריד אותו (ולקבע אותו בכל נקודה שרוצים בין מצב סגור לפתוח).

סוכך מסך צל וילון נשלט באמצעות שלט וניתן להתקין בו חיישנים שיתכווננו, יפתחו ויסגרו את הווילון בהתאם למצב האור. הוא כמעט לא שוקל ולכן גם לא משפיע על הקונסטרוקציה. לא צריך להיות איש מקצוע בשביל להתקין אותו. הוא פשוט להרכבה והוא אינו דורש קו חשמל. איך זה יכול להיות? הרי יש מנוע חשמלי במערכת. ובכן, יש מנוע חשמלי, אבל הוא פועל באמצעות אנרגיה סולארית. כן, אחד הדברים הכי יפים ברעיון של צל וילון זו העובדה שהשמש, שהיא הבעיה, היא גם חלק מהפתרון. מרכיב מהותי במערכת הוא פאנל סולארי מתקדם שטוען סוללה המספקת את כל צרכי המערכת. בעזרת הסוכך ניתן ליצור צל במרפסת ע"י סגירת מרפסת מיפני קרני השמש.




פרטיות שיקית

כאמור, "צל וילון"מאפשר לכם לשלוט על מצב הצל במרפסת בכל רגע נתון בלחיצת שלט, אבל יש לו גם יתרון מהותי נוסף – הוא מספק פרטיות מלאה. המסך הייחודי של "צל וילון"מווסת את כמות האור שחודרת, מאפשר ראות מלאה מהפנים כלפי חוץ אך מונע מבט פנימה, כך השוהים במרפסת יכולים גם ליהנות מכל הנוף וגם ליהנות מפרטיות מלאה במרפסת קרירה ונעימה.


ואיך אפשר לדבר על מוצר מתחום הלייף סטייל בלי לסקור את הערכים העיצוביים שלו? מערכת "צל וילון"נועדה להשתלב במארג עיצובי מודרני. מעצבי המערכת בחרו בקו מינימליסטי שאינו גונב פוקוס מיותר. ניתן להשיג את המערכת בשני גוונים (כולל רמת גון השלט) בז' וקרם בהיר.


צלוילון הוא פתרון מודולרי שיכול לעבוד בכמה מימדים. ממסך אחד על מסילה אחת במרפסת ועד מערכת עם שלושה קירות, מסך וגג, כולם נשלטים באופן מלא על ידי השלט, שמאפשר לכם להחליט על  כיווני האור והאוויר בכל צורה שתבחרו.


להפוך את המרפסת לצימר

היתרונות העיצובים המשמעותיים והאופציות שמערכת "צל וילון" פותחת, לא חמקו מעיניהם הבוחנות של אדריכלי הפנים והמעצבים בישראל. מספר לא מבוטל של מעצבי פנים כבר אימץ את מערכת צל וילון כפתרון סטנדרטי עבור סגירת מרפסת, ולאחרונה ראינו כמה מרפסות בהן האדריכלים הלכו רחוק יותר והפכו את המרפסת לצימר לכל דבר.


מעל ריצוף הקרמיקה הסטנדרטי פרשו דק עץ (אחרי שהתאימו את תעלת הניקוז), העמידו ספות נוחות ושולחן קפה כשאת התמונה סוגרת (תרתי משמע) מערכת צל וילון משלושה כיוונים.


כאן כדאי להזכיר שמדובר בהמצאה 'כחול לבן', את המערכת פיתחה ומשווקת חברת "צל וילון"שממוקמת בנתניה, במתחם איקאה. בנוסף למערכות צל וילון,


החברה גם משווקת את מוצרי ההצללה המתקדמים פרגולות חשמליות, פרגולה חשמלית בד מתאסף, פרגולה חשמלית רפרפות, סוככי זרועות חשמליים, סגירת מרפסת בעזרת זכוכית נאספת ומסכך הצללה "זיפ" המיועד לסגירת מרפסת בצורה הרמטית.

נשמע לכם מעניין? שווה שתבואו לבקר במרכז התצוגה של "צל וילון" במתחם הסוהו נתניה (צמוד לאיקאה) בקיצור, יש למה לצפות.



428 צפיות0 תגובות
bottom of page