top of page
  • תמונת הסופר/תשי דוד

האם בעזרת גבס ניתן לבצע סגירת מרפסת לחדר?

אכן כן, בעזרת גבס ניתן לבצע סגירת מרפסת לחדר ועוד מגוון שיפוצים שונים בבית, שבאופן טבעי יעלו פחות מאשר שיפוצים הכוללים עבודות בטון. המשיכו לקרוא כדי מצד אחד לדייק את השירות שתקבלו, אבל מצד שני, גם כדי לחסוך בעלויות הפרויקט. המידע רוכז ע"י צוות אתר טופ שיפוצים.


כמה מילים על יתרונות הגבס באופן כללי

בין אם מסתייעים באנשי צוות מאת אתר טופ שיפוצים או באנשי מקצוע אחרים, סגירת מרפסת בעזרת גבס עשויה להיות מומלצת מכמה סיבות שונות. למעשה, לחומר הגבס יש בעיקר יתרונות, בעוד שהחיסרון היחידי שלו הוא הנושא של העמידות. כלל האצבע הוא שבטון עמיד יותר מגבס, אבל גבס טמון בחובו עוד המון יתרונות אחרים. למשל, הגבס הוא חומר זול, קל לעבודה וגמיש, מה שהופך אותו לבחירה אידיאלית עבור סגירת מרפסות. אבל, וזה אבל חשוב, שימו לב שסוגי גבסים מסוימים אינם עמידים בפני חום מתמשך וגבוה. לכן, אם סגירת המרפסת פונה דרומה, שם השמש חזקה, חשוב יהיה לבחור גבס איכותי במיוחד.


מהם היתרונות של סגירת מרפסת בגבס?

בראש ובראשונה, כאמור, העלות הנמוכה של גבס היא יתרון מרכזי. סגירת מרפסת בגבס היא האופציה הזולה ביותר מבין כל שיטות הסגירה הקיימות, כולל סגירה מעץ או חומרים אחרים. כמו כן, כדאי לקחת בחשבון את היתרונות הבאים:

  • קלות עבודה: גבס הוא חומר שקל לעבוד איתו, מה שאומר שניתן לבצע את הפרויקט בעזרתו של שיפוצניק, לא חובה קבלן יקר.

  • גמישות החומר: הגבס מאפשר משחק רחב בעיצובו, החל מעיצובים פשוטים ועד לעיצובים מורכבים יותר, כמו גם סגירות מרפסות הכוללות נישות של תאורה.

  • בידוד החומר: סוגי גבס מסוימים מייצרים בידוד תרמי ואקוסטי, מה שכמובן שומר על טמפרטורה נוחה בחלל.

4 שלבים עיקריים לסגירת מרפסת בגבס

בין אם אתם בוחרים בסוג גבס כזה או אחר, בד"כ התהליך יכלול 4 שלבים עיקריים:

  1. הכנת המרפסת: שלב זה יכלול את בדיקת המרפסת ותיקון כל נזק קיים או בלאי

  2. הקמת המסגרת: שלב זה כולל התקנת מסגרת מתכת או עץ לתמיכה בגבס, אך יש לתכננו בקפידה כדי שהתמיכה תהיה חזקה דיה.

  3. התקנת הבידוד: לאחר התקנת המסגרת, דוחסים בתוכה ספוגים ייעודיים כדי לשפר את הבידוד התרמי והאקוסטי של החלל הסגור.

  4. התקנת הגבס: לאחר התקנת הבידוד, ניתן להתקין את לוחות הגבס עצמם בצורה מדויקת כדי להבטיח מראה אחיד.

לסיכום, למה לסגור מרפסת דווקא עם גבס?

מעבר ליתרונות שציינו עד כה, כדאי גם לקחת בחשבון את הנושא של הגמישות במקרה שתשנו את דעתכם. גבס הוא חומר גמיש וקל להסיר אותו במקרה שבעתיד מחליטים לפתוח שוב את המרפסת, קרי לבטל את הסגירה. כמו כן, במקרים רבים אין צורך לקבל היתרי בנייה עבור עבודות גבס קלות. אלו הן חלק מהסיבות לכך שגבס הלך ונהפך לחומר כה פופולארי במרוצת השנים.


36 צפיות0 תגובות
bottom of page