top of page
  • תמונת הסופר/תשי דוד

איך לשמור על פרטיות במרפסת?

עודכן: 22 בפבר׳ 2022

הישראלים אוהבים לשבת במרפסת, אבל יותר מכך הם אוהבים פרטיות כאשר הם מבלים במרפסת, מחקר ישן שקראתי טוען כי אנשים מרגישים בטוחים יותר כאשר הם מוסתרים מעני הציבור בחלל הפרטי שלהם.

בישראל בניינים רבים נבנים בצפיפות ובהרבה מרפסות יש הרגשה של חוסר פרטיות ולמרות זאת הרוב הגדול של ההמרפסות שנבנות מגיעות עם מחיצה שקופה אשר מיצרת תחושה של הגדלת החלל ומנגד פוגעת בתחושת הפרטיות במרפסת.




קיר צמחיה למרפסת
קיר צמחיה למרפסת

פרטיות במרפסת בעזרת צמחיה

יצירת פרטיות במרפסת באמצעות צמחיה היא כנראה השיטה הנפוצה ביותר שאני מכיר. אני מניח שהיא קיבלה השראה בעיקר מגדרות הצימחיה אשר יצרו פרטיות בגינות של בתים פרטיים. צימחיה היא ללא ספק דרך יעילה, נעימה ויפה ליצר חוצץ בין המרפסת לרחוב וע"י כך ליצור פרטיות ואווירה של טבע.





במבוק למרפסת
במבוק למרפסת

פרטיות במרפסת בעזרת גדר במבוק

במבוק הוא חומר גלם טבעי, איכותי וזול. בשל התכונות הייחודיות הנ"ל הוא נפוץ בחלק גדול מהגינות והמרפסות בישראל. על מנת ליצור חציצה בין המרפסת לרחוב ניתן להתקין גדר במבוק למרפסת המסייע לתחושת הפרטיות במרפסת ונותן תחושה נעימה של טבע. אפשרויות העיצוב עם קני במבוק למרפסת הן גדולות וניתן להשתמש בקנים בגובה 1 מ', 1.5 מ' או 2 מ'.


גדר הבמבוק מגיע באורך 5 מטר עם חוט ברזל אשר מושחל לאורך הבמבוק ומאחד אותו ליחידה אחת. את החוט ניתן לחתוך בקלות ולהתאים את אורך גדר הבמבוק לכל רוחב המרפסת ועד לגובה של 2 מטר. ניתן לשלב בקלות שני חבילות במבוק ולייצר גדר באורך גדול יותר מ 5 מטר.


לקיבוע הבמבוק ניתן לקשור את גדר הבמבוק באמצעות חוטי ברזל או אזיקונים ישירות למעקה או שניתן לבנות מסגרת ברזל או עץ ולקבע את הבמבוק לקונסטרוקציה במרפסת.


גדרות במבוק למרפסת מגיעים לרב בצבע טבעי אך ניתן לצבוע אותם בכל צבע אשר תחפצו בקלות רבה.


היתרונות הבולטים של במבוק למרפסת הם:

  • פתרון זול אשר מתאים לכל מרפסת ולכל כיס.

  • מייצר גדר/חוצץ פרטיות עד לגובה של 2 מטר.

  • מתאים לכל מרפסת ולכל כיס.

  • משתלב בצורה מדהימה עם צמחיה.



מסך זיפ למרפסת
מסך זיפ למרפסת

פרטיות במרפסת בעזרת מסכי הצללה

מסכי הצללה למרפסת הן פתרון מודרני אשר מאפשר פתיחה וסגירה של הסוכך בצורה ידנית (מנואלה) או חשמלית (שלט/כפתור) מסכי ההצללה לרוב יורדים מהתקרה כלפי מטה ויוצרים מסך הצללה שמאפשר הסתרה של החלל הפנימי של המרפסת.



וילון הצללה למרפסת
וילון הצללה למרפסת

וילון בייסיק להצללת המרפסת

צל וילון בייסיק הוא מסך וילון למרפסת מבד PVC איכותי. הבד נגלל לתוך מחסנית אלומיניום נסתרת בעזרת מנגנון ידני או חשמלי סולארי המופעל על ידי שלט אופנתי. המוצר עמיד למים, קל לניקוי ובעל עמידות לרוחות של עד 25 קמ״ש. בד המוצר בעל עמידות של 8 שנים לפחות בתנאי האקלים הישראלי. ‬עיגון הוילון נעשה‭ ‬על‭-‬ידי‭ ‬קליפסים‭ ‬במעקה‭ ‬העליון‭ ‬ובמעקה‭ ‬התחתון למניעת תזוזה בלתי רצויה של הוילון.



מסכי זיפ למרפסת
מסכי זיפ למרפסת

מסך זיפ לסגירת מרפסת

"צל וילון זיפ" הוא מסך וילון איכותי solid-screen המיועד ל- סגירת מרפסת חורף או קיץ, וילון הגלילה שלנו מיוצר בהזמנה אישית לפי מידות המרפסת אותה תרצו לסגור או להצל המוצר מיועד להצללה וסגירת מרפסות


1,071 צפיות0 תגובות
bottom of page