top of page
  • תמונת הסופר/תשי דוד

התאמת וילונות מעוצבים למרפסת

המרפסת הופכת לאלמנט משמעותי מאד בכל דירה או בית פרטי. זהו המקום שבו נהנים בני הבית מהמפגשים ביניהם ועם האורחים. הם נהנים גם מהשקט המלטפת כשהיא לא יוקדת וגם מהבריזה בשעות בין הערביים. זו הסיבה שבעלי הנכסים בוחנים כמה וכמה דרכים כדי שהמרפסת תהיה עם ווילונות מעוצבים שישפרו מאד את נוחות השהייה בה וגם את יופייה.

קיימים כמה סוגים של ווילונות ולכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות כשמדובר במרפסת. בשנים האחרונות לקוחות רבים הזמינו ווילונות מעוצבים וונציאנים אשר מאפשרים לווסת את האור שנכנס הביתה, או ווילונות רומיים, ווילונות בד עם הדפסים ועוד. גולת הכותרת היא ווילונות חשמליים אשר פועלים באמצעות בית חכם ואפשר לתכנת את שעת פתיחת וסגירת הווילונות על פי נוחותם של בני הבית.



ווילונות מעצבים בדגמים מרהיבים

יש אפשרות להתקין בכל מרפסת מקצה לקצה חלונות זכוכית מתקפלים ייחודיים אשר אוטמים את המרפסת באופן מוחלט. כך אפשר לפתוח את חלק מהזכוכיות המתקפלות או את כולן ובחורף לסגור את כולן. זהו פתרון מצוין לימים הקרירים שמאפשרים לבני הבית להמשיך וליהנות מהרוגע במרפסת למרות הרוחות והגשמים מחוץ לבית.

כאשר הדירה ממוקמת בקומה שהיא אינה גבוהה יחסית או כאשר הבניינים סמוכים זה לזה, אפשר מעל לוחות הזכוכית להתקין ווילונות מעוצבים בשכבה אחת או לחלופין ווילונות מבד אטום ומעליהן ווילונות יפהפיים כמו תחרה בטקסטורה יוצאת דופן. בדרך זו יש לבני הבית פרטיות מלאה כיוון שהווילון האטום חוסם לחלוטין את טווח הראייה.

פתרונות פונקציונליים

החשיבה על התקנה של זכוכיות המותאמות למרפסות מתאימה מאד לאקלים הים תיכוני הישראלי הזכוכיות מאפשרות ליהנות מהנופים שרואים מהמרפסת, גם כאשר החלונות סגורים כיוון שמדובר בזכוכית שקופה. אין זה משנה אם בחוץ משתוללת סערה או שיש גשם, הזכוכיות הייחודיות של צל וילון הותאמו לדרגות הקשות של הרוחות המנשבות והן מגנות על כל המרחב גם במזג אוויר שהוא חורפי קיצוני.

לוחות הזכוכית נעות על גבי מסילות בטיב מעולה שמחזיקות כיאות את כל הלוחות. על פי המידות של כל מרפסת מייצרים את הזכוכיות בגודל המתאים ומתקינים אותן מקצה לקצה, כך שהלקוחות נהנים מנוף פנורמי נפלא.

מסך וילון

אפשרות נוספת היא התקנה של מסך וילון העשוי מבד רשת צרפתי המצופה בפוליאסטר. מדובר בחומרים מעולים ועמידים ואפשר להתקין ווילונות מעוצבים אלו בכל מידה במרפסת, על פי חלוקה הגיונית של השטח לכמה יריעות של הווילון. התפעול של הווילונות הללו מתבצע באמצעות מנוע חשמלי ולכן קל מאד לבצע את הפעולות הפשוטות של הפעלת הווילון ושל סגירתו.

אפשר לחבר את המנוע לזרם חשמל או לחלופין לחסוך באנרגיה ולבצע זאת באמצעות אנרגיה סולארית אשר מצטברת בקולטים על הגג לאור החום המשמעותי הקיים מקרני השמש לאורך רוב ימי השנה בישראל.


המאמר בשיתוף אתר וילונות ישראל


25 צפיות0 תגובות
bottom of page